Mökillä juhannus Ruotsissa

Minulla ei ollut suunnitelmia juhannukselle, koska olin melkein viikon kipeä. Mietin jo miten tylsä juhannus minulle tulee, koska yksin olisi ollut todella tylsää vain olla.

Suunnitelmiini tuli nopea muutos kun yksi tuttuni kysyi lähdenkö heidän kesämökille heidän seuraan. 
Pakkasin tavarat ja lähdimme ajamaan pohjoseen päin reilu puolituntia.

Miltä meidän ruotsalinen juhannus näytti?

Söimme juhannusaterian perjantaina ja paikalla oli monia tuttuni kavereita. Söin ensimmäistä kertaa silliä, niin kuin Ruotsissa on tapana tehdä. Söin vähän silliä ja totesin, ettei se jää ruokalistalleni ollenkaan.
Onneksi paikalla oli nuoria ja lapsia, ettei tavinnut olla aikuisten kanssa koko aikaa.


Vaikka paikalla oli vain ruotsia puhuvia ihmisiä, niin sulauduin joukkoon todella hyvin. Kun ihmiset vain puhuivat vähän selkeämmin ja hitaammin, niin ymmärsin. Ja jos oli joitakin vaikeita sanoja, niin tuttuni suomensi ne minulle. 


Rakensimme juhannustangon joka laitettiin keskelle pihaa pystyyn. Emme tanssineet tangon ympärillä, joka oli minun pelastus. 

Nuorilla oli mopo ja skootteri, joten ajoimme niillä kylää pitkin. Vaikka olin vanhin porukasta, niin menoa se ei haitannut. Ajelu meni ainakin minulla hyvin ja kenellekkään ei sattunut pikku haavaa isompaa tapaturmaa.

Jalkapallon pelaamista ja rentoa yhdessä olemista. 


Katsoimme Saksa-Ruotsi jalkapallo pelin ja pelin loppu ei ollut Ruotsille antoisa. 

Soutamista, moottoriveneilyä, purjehtimista ja meressä uimista. Kävimme yhtenä päivänä yhdessä saaressa viettämässä päivää ja toisena päivänä olimme merellä ankkuroituna. Söimme ruokaa, uimme ja otimme aurinkoa.
Uiminen meressä polttavien meduusojen kanssa oli mielenkiintoista, koska ne vain ilmestyivät veneen lähelle. Onneksi kukaan ei saanut meduusan kosketusta, ja saimme uidan rauhassa aina pienen hetken.


Ohjasin meidän venettä ja hyvin pysyttiin reitillä

Kalastimme toisena iltana auringonlaskussa ja kiidimme veden päällä moottoriveneellä.

Kävimme nuorten kanssa merellä illalla/yöllä soutamassa ja katselimme auringonlaskua ja kuun nousua taivaalle.

Meillä oli todella ihana ja rauhallinen juhannus. 
Sanoisinko, että parhain juhannus minkä olen kokenut.



Jessika
















Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pakkausta, intoa ja uuden kokemista

Miten voit helpottaa vaihdon sujuvuutta itse?

Stressitön elämä täällä?