Loma ja vika kuukausi

Niin se vain tapahtui että viimeinen kuukausi lähti käyntiin!

Aloitin loman juhannuksena. Olin viikon lomalla ja olin koko loman reissuissa. 
Pakkasin laukun ja repun torstaina ja olin yön tutun luona, hain lisää vaatteita mökille ja olin pois pari yötä. Mökkeily ja pari päivää pois sivistyksestä teki hyvää, olisin voinut olla muutaman viikon vielä mökillä.


Mökkeilyn jälkeen tulin vähän sivistykseen ja purin laukut kotona ja pakkasin samalla uudet tavarat tilalle, lähdin yhden toisen tutun luokse vahtimaan kissaa yhdeksi yöksi.
Sain samalla tietää, että saan lainata pyörää ja tutustua paikkoihin paremmin. Tuumasta toimeen ja kävin ajelemassa kesäisiä kesäillan katuja kuumuudessa ja auringonpaisteessa.
Tuntui erityisen hyvälle vain rullata katuja pyörällä.

Aamulla pakkasin vähäiset tavarani ja kävin kotona hakemassa ruokaa ja kaverini mukaan uimarannalle. Uimareissu meni hyvin, koska muistimme rasvata selät ja nilkat (viime kerrasta fiksummat kaverit liikkeellä). Meressä uiminen ja simpukoiden keräily on vain mukaa kesätekemistä.


Uimisen jälkeen lähdin seikkailulle ja sehän meni Jessikamaisesti ei-niin-putkeen.
Suunnitelma: Bussi, lossi ja saarella kävelyä noin 30min=määränpää
Toteutus: Otin oikean bussin ja jäin oikealla pysäkillä pois. Hyppäsin lossiin ja olin saaressa. Kävelin 10minuuttia, kunnes katsoin puhelimesta minne suuntaan pitää lähteä liikenneympyrästä. 
Tajusin karttaa katsoessa: Hyvä että olen saarella, mutta oon väärällä saarella.
Vähän nauroin itselle ja ei ees harmittanu yhtään. Hetken mietin odotanko seuraavaan bussiin vai kävelenkö. Lähdin kävelemään takaisin 10 minuuttia ja hyppäsin juuri lähtevään lossiin.
Vaihdoin oikeaan lossiin ja pääsin parin mutkan kautta perille.

Keskiviikkona tulin kotiin kaikkine tavaroineen. Olin jättänyt kaikki tavarat aina tavaroita hakiessani vain lattialle ja sängylle, joten huoneessa oli tavaraa siellä ja täällä. Kaveri sanoi vitsikkäästi mun huoneen ohi käveltyä "Oot vissiin tullu kotiin?"


Kävin vielä loppulomasta tuttuni luona saaressa yötä ja pääsin saunaan. Parin kuukauden tauko saunomiseen ei ole alentanut saunan arvoa, päinvastoin.


Lomalla oli mukavaa olla ja sain tehdä toisenlaisia juttuja, niin toivoin jo loman lopussa, että pääsen töihin. Ihana, mutta väsyttävä loma.
Loma loppui ja aloitin uudessa paikassa työt. Olen tämän viikon uudessa paikassa ja vaihdan ensiviikolla seuraavaksi 3 viikoksi vielä uuteen paikkaan. Tämä uusi paikka on ollut antoisa ja mielenkiintoinen työskentely-ympäristö ja olen oppinnut taas paljon uusia ja kehittäviä asioita.
Vaikka työmatka piteni 20 minuutista melkein 35-40 minuuttiin yhteen suuntaan, niin uuden paikan ja uuden oppimisen into on suuri ja sen avulla jaksaa painaa pitempää päivää.



Jessika













Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pakkausta, intoa ja uuden kokemista

Miten voit helpottaa vaihdon sujuvuutta itse?

Stressitön elämä täällä?